Listy do i od Świętego Mikołaja

Będąc w wieku swoich obecnych uczniów napisałam w grudniu list do Świętego Mikołaja. Jakież było moje zdziwienie, kiedy otrzymałam odpowiedź! Na dodatek w marcu. 🙂 Odkąd jestem nauczycielką, pokazuję swoim wychowankom ów list jako ciekawostkę i zachęcam do korespondencji z najsłynniejszym mieszkańcem Laponii.

Tak wygląda list otrzymany przeze mnie lata świetlne temu
Tak wygląda list otrzymany przeze mnie lata świetlne temu

 

A tak wygląda w środku
A tak wygląda w środku

Dziś oprócz tego czeka nas bitwa na papierowe śnieżki (zawsze wtedy obawiam się niespodziewanej wizyty dyrekcji i mylnego wrażenia, że nie radzę sobie z dyscypliną, ponieważ to zadanie wywołuje u dzieci wieeeeeeeeeeeeeelkie emocje), rzut papierową śnieżką do celu, przeliczanie prezentów w workach Mikołaja z wykorzystaniem przemienności mnożenia i wiele innych, ekscytujących zadań.

Obmyślając najprostszy sposób wyjaśnienia dzieciom przemienności mnożenia, wpadłam na pomysł wykorzystania pozostałości po planszach z medalami za zachowanie z szkolnenaklejki.pl . W przeciwnym razie dokonałyby żywota w koszu na śmieci. Tymczasem dałam im drugie życie w roli pomocy dydaktycznych. 🙂

Przykładowa plansza (2x3 = 3x2)
Przykładowa plansza (2×3 = 3×2)
Skomentuj

