Skuteczna nauka ortografii – to działa!

W nawiązaniu do wpisu sprzed kilku dni: https://klasapanimagdy.wordpress.com/2016/01/04/ortografia-bez-tajemnic/ na dowód skuteczności przedstawionych tam sposobów na naukę poprawnej pisowni wyrazów przedstawiam wyniki dwóch testów ortograficznych. Przygotowując dzieci do pierwszego z nich wykorzystałam wszystkie opisane tam sugestie oprócz układania historyjki i wizualizacji. Okazało się, że to był błąd, gdyż prawdopodobnie to właśnie te dwie mnemotechniki zapewniły dzieciom sukces w teście nr 2. Dla porównania:

Wyniki testu ortograficznego nr 1 w klasie 2b
Wyniki testu ortograficznego nr 1 w klasie 2b

 

Wyniki testu ortograficznego nr 2 w klasie 2b
Wyniki testu ortograficznego nr 2 w klasie 2b

Jak widać, proporcja osób, które uzyskały najlepszy i najgorszy wynik, uległa odwróceniu. Cztery osoby utrzymały swój wynik (w tym 3 maksymalne, 1 negatywny), pozostałe osiągnęły wynik lepszy niż w teście nr 1. Super! Oby tak dalej! 🙂

A oto propozycje zdań Ali G., które mnie wprost urzekły:

Ala g 20160105_100722

Lubię język polski, zabawę słowem i zawsze doceniam radosną twórczość własną dzieci. Jest w ich wytworach mnóstwo uroku. Podobne wrażenie zrobiło na mnie zdanie ułożone na sprawdzianie przez Tosię. Człowiek sprawdza, niczego szczególnego się nie spodziewa (wszak pytania są tendencyjne 😉 ), a tu nagle taka niespodzianka:

Tosia 20160107_222034

Kocham swoją pracę i swoją fantastyczną klasę. 🙂

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s