Zimowy pejzaż

Zaproponowałam dzieciom wykonanie zimowego pejzażu dowolną techniką plastyczną. Byłam ciekawa, z jakich materiałów i technik skorzystają. Przypomniałam im kilka możliwości (farby, pastele, pasta do zębów, stemple z ziemniaka, wata) i pokazałam na wzór pracę, którą przygotowałam bodaj 10 lat temu swojej ówczesnej klasie (również jako wzór). Wykorzystałam w niej zwykłą gazetę i wycinankę. Nikt jednak z tej opcji nie skorzystał.

Autor: M.Ł.
Autor: M.Ł.

Wczoraj na profilu fb użytkownika Plastyka i Technika pojawiła się podobna praca. Szkoda, że odkryłam ją poniewczasie. Nie wpadłam na to, że w tak prosty sposób można przedstawić zimowy pejzaż z wykorzystaniem rzeczonej gazety.

Praca użytkownika fb Plastyka i Technika z dnia 7 stycznia br.
Praca użytkownika fb Plastyka i Technika z dnia 7 stycznia br.

A oto najciekawsze, moim zdaniem, prace uczniów 2b:

W naszej okolicy poprószył dzisiaj śnieg. Długo jednak nie poleżał, bo temperatura w dzień wynosiła ok. +2 st. C. Dzieci były tym tak podekscytowane, że nie zdążyłam jeszcze dojść do drzwi naszej sali, jak otoczył mnie wianuszek uczniów pytających, czy wyjdziemy na dwór. Wyszliśmy na ostatniej lekcji głównie po to, żeby nabrać do słoika trochę śniegu i przyjrzeć się wodzie, która zostanie po jego stopnieniu (Elementarz przewiduje kilka doświadczeń z użyciem śniegu, soli, wody o różnej temperaturze, i inne). Przy okazji przemoczyliśmy buty i rękawiczki, bo jak tu się powstrzymać od ulepienia bałwana czy rzucania śnieżkami. Mam nadzieję, że rodzice (za te przemoczone rzeczy) nie wieszali na mnie psów… zbyt długo. 😉

 

 

Skomentuj

