Zielono mi

Usłyszałam o tym rozwiązaniu jakiś czas temu, ale dopiero niedawno je wypróbowałam. Chodzi o sprawdzanie prac dzieci z naciskiem na to, co zrobiły poprawnie. Wszystko, co dziecko napisało prawidłowo, należy podkreślić zielonym kolorem. Nauczyciele mają tendencję do używania (żeby nie powiedzieć nadużywania) koloru czerwonego. A rzecz w tym, żeby skupić się na pozytywach i uwypuklić to, co poszło dobrze.

Wykorzystałam ten sposób na zajęciach, podczas których dzieci miały samodzielnie napisać kilka zdań o tym, jak spędziły minione ferie zimowe. Dla ułatwienia podałam im kilka pytań pomocniczych i rozdałam słowniczki ortograficzne. Osoby, które uznały swoją pracę za ukończoną, ustawiały się do mnie w kolejce. Podkreślałam im to, co napisały prawidłowo pod względem ortograficznym i odsyłałam do dalszej pracy nad tekstem. Wertowały słowniki, poprawiały i znów spontanicznie stawały w ogonku. Aż do skutku. Następnie zebrałam zeszyty i opisowo oceniłam pisemne wypowiedzi uczniów pod względem gramatycznym, stylistycznym itd. Oto przykładowe prace:

Więcej informacji o znaczeniu zielonego koloru dla uczniów można przeczytać tutaj i tutaj

Skomentuj

