Superbelfrzy kontra Głoska

Przeglądając ostatnio, co tam kto ciekawego opublikował na fb, natknęłam się na artykuł Superbelfrzy. Autorka artykułu sypała jak z rękawa nazwami różnych aplikacji, z których skorzystała na swoich lekcjach w liceum. Kilka lat temu, gdy uczyłam języka angielskiego, miałam do dyspozycji sprzęt multimedialny z dostępem do internetu i korzystałam z niego praktycznie na każdej lekcji. Teraz mam wychowawstwo w klasie 2 muzycznej i dostęp do tablicy, kredy i odtwarzacza płyt CD… Udało mi się znaleźć w planie 2 godziny, kiedy moja poprzednio użytkowana sala jest wolna. Okazało się jednak, że mogę z jej zasobów korzystać w bardzo ograniczony sposób. Polegać więc mogę głównie na własnej wyobraźni i kreatywności.

Zauważyłam, że moi podopieczni nie mają jeszcze bzika na punkcie TIK. Lekcja o emotikonach była dla nich kompletną abstrakcją. Niektórzy mają w domach limitowany dostęp do tabletów i komputera (czasem proponuję ciekawe strony edukacyjne), kilkoro ma własny telefon komórkowy. I dobrze, myślę sobie. Mają jeszcze czas, by się od tego uzależnić. W swojej pracy kładę duży nacisk na rozwijanie u dzieci tzw. miękkich cech. Narzędzia TIK zdążą je jeszcze – brzydko mówiąc – zjeść, strawić i wydalić, dlatego chcę, żeby liczył się dla nich przede wszystkim człowiek, a nie urządzenie.

Za zgodą autora publikuję poniżej apel logopedów. Ucieszyłam się poniekąd na ten widok.

Ogólnopolska akcja logopedów
Ogólnopolska akcja logopedów
Jedna uwaga do wpisu “Superbelfrzy kontra Głoska

  1. Zachęcam Panią do zapoznania się głębiej z tematyką TIK w życiu dziecka, A
    np. http://www.edziecko.pl/male_dziecko/1,79338,17403417,Male_dziecko_i_tablet__wiele_niewiadomych__sporo_spekulacji_.html

    Najwięcej krzywdy obecnie robią dzieciom, niestety, rodzice – kompletnie nieznający edukacyjnych zastosowań TIK. Owszem, nie mają takich doświadczeń ze swojego dzieciństwa, ale może warto zainteresować się możliwościami rozwojowymi, jakie niosą nowe technologie? I wykorzystać je w wychowaniu własnego dziecka?…
    A wszystkim polecam bardzo świeży raport: http://centrumcyfrowe.pl/czytelnia/mistrzowie-kodowania-junior/

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

