Międzynarodowy Dzień Kropki

O Międzynarodowym Dniu Kropki dowiedziałam się przypadkiem przedwczoraj. Uznałam, że jego przesłanie jest tak ważne, iż warto je rozpowszechnić w naszej szkole. W porozumieniu z samorządem uczniowskim przygotowałam informacje,  rozwiesiłam plakaty i opracowywałam plan działań w klasie. Przy okazji zachęciłam do współpracy kilka napotkanych koleżanek. Zgłosiłam udział naszej szkoły na stronie http://www.thedotclub.org/dotday/ Stamtąd też zaczerpnęłam pomysły na realizację tego dnia.

Dzisiejsze zajęcia w całości poświęciliśmy obchodom Międzynarodowego Dnia Kropki. Można było przyjść ubranym w kropki/groszki/grochy i dzięki temu było się zwolnionym z noszenia mundurka.

Wczoraj w ramach odwróconej lekcji dzieci miały się zapoznać z treścią opowiadania „Kropka” i ułożyć 3-4 pytania do tekstu. Dziś, gdy zajęte były tworzeniem kropek 3D, spisałam te pytania na karteczki. Następnie podzieliliśmy się na 4 drużyny i kolejno losowaliśmy pytania, na które po krótkiej naradzie należało odpowiedzieć.

Potem przygotowaliśmy fotoramkę zainspirowaną dziełem użytkownika Fb Zakręcony belfer. Przygotowałam dwa szablony i zestawy różnokolorowych kółek i jeden taki zestaw podrzuciłam koleżankom do świetlicy.

Podczas przerw dzieci grały w Twistera i warcaby, które na planszy mają różnokolorowe kółka/kropki.

Na ostatniej godzinie przypomnieliśmy sobie wartości rytmiczne nut, bo przecież nuty mogą się kojarzyć z kropkami. W trzech turach (ze względu na skromne zasoby) graliśmy melodię na Bum Bum Rurkach.

Zachęcamy Was do zapoznania się z treścią opowiadania Petera H. Reynoldsa pt. „Kropka” („The Dot”) i czynnego udziału w obchodach Międzynarodowego Dnia Kropki. Jego pomysłodawca dopuszcza realizację akcji także w inne dni niż dziś.

Kolaż z niektórych naszych działań podjętych w ramach Międzynarodowego Dnia Kropki
Kolaż z niektórych naszych działań podjętych w ramach Międzynarodowego Dnia Kropki

Dodatkowo można było przygotować kolaż ze zdjęć kropek w swoim otoczeniu. Oto niektóre prace:

Kolaż Martynki
Kolaż Martynki

 

Kolaż Dorotki
Kolaż Dorotki

A tutaj migawki z obchodów Międzynarodowego Dnia Kropki 2016 w naszej klasie (z tego miejsca dziękuję memu młodszemu bratu za pomoc w przygotowaniu tego filmiku): https://youtu.be/QzWvXxIAxM8

Skomentuj

