Czym jest ogień?

Dzisiejsze zajęcia bardzo się dzieciom podobały, pomyślałam więc, że pokrótce je tu opiszę – być może ktoś jeszcze zechce te pomysły wykorzystać.

Zaczęliśmy od uzupełnienia mapy myśli. W 4-osobowych grupach dzieci wypełniały mapę informacjami o żywiołach i korzyściach z nich płynących. W razie potrzeby mogły korzystać z podręczników. Wbrew pozorom w ten sposób też się uczą.

W grupach, w których pojawił się problem z podziałem pracy, kwestie sporne dzieci rozwiązały grając w „papier, kamień, nożyce”. 🙂

Do pobrania: zywioly

Efekt współpracy jednej z grup
Efekt współpracy jednej z grup

Poranek i towarzyszący mu jesienny półmrok bardzo nam sprzyjał. Gdy zgasiłam światło i zapaliłam świeczkę, zrobiło się przytulnie i nastrojowo. W takiej atmosferze rozmawialiśmy o tym, czym jest ogień, czy ma kolor i zapach, jakie wywołuje w nas odczucia itp. Dzieci protestowały, gdy nastąpiła przerwa i dla bezpieczeństwa zdmuchnęłam płomień. 🙂

Zawczasu przygotowałam informacje o pracy strażaka i pocięłam je na paski. Rozlosowałam je wśród dziesięciu ochotników i przystąpiliśmy do czytania. Każdy fragment omawialiśmy własnymi słowami, akcentując to, co najważniejsze. W roli eksperta wystąpił Przemek, którego zawód strażaka fascynuje i wie o nim chyba wszystko. Jestem pewna, że po tej lekcji grono fanów straży pożarnej w naszej klasie powiększyło się. 🙂

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s