Pismo lustrzane i symetria

Pod koniec mijającego tygodnia uczniowie mieli przynieść na zajęcia lusterko. Było nam ono potrzebne do odczytania pisma lustrzanego podczas zajęć polonistycznych oraz do obserwowania symetrii podczas zajęć matematycznych. Sposobów jego wykorzystania jest zdecydowanie więcej, my skupiliśmy się na tych wyżej wymienionych.

Każde dziecko wylosowało pasek, na którym były zapisane 3 rzeczowniki lub 3 przymiotniki w lustrzanym odbiciu. Zadaniem dzieci było dobrać się w pary tak, aby utworzyć 3 sensowne wyrażenia (rzeczownik+przymiotnik). Większość osób bardzo sprawnie poradziła sobie z tym zadaniem. Co ciekawe, dzieci chętnie dzieliły się lusterkiem z tymi, którzy o nim zapomnieli, a nikt nie zauważył, że wystarczy popatrzyć pod światło na odwróconą kartkę, by bez trudu odczytać wyrazy. 🙂

Tutaj można pobrać losy z pismem lustrzanym dla 18 osób:

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s