Zwycięskie anioły

Moje uczennice mają na koncie kolejny sukces. Liwia i Zosia wzięły udział w dorocznym konkursie plastyczno-technicznym organizowanym przez szkolną świetlicę. Wykonane przez nie portrety aniołów przypadły jury do gustu. Gratulacje! 🙂 Oto zwycięskie prace:

Podczas czwartkowych zajęć przygotowaliśmy zabawkę-kulołapkę, zwaną również enchoque (wym. enczioke), w oparciu o instrukcję znalezioną w necie. Propozycje z podręcznika wydały mi się zbyt pracochłonne, tymczasem nasze kulołapki powstały błyskawicznie, a zabawa nimi dała dzieciom mnóstwo radości. Ścigały się, kto uzyska najwięcej wrzutów z rzędu. 🙂

W piątek słuchaliśmy baśni Andersena pt. „Latający kufer” z audiobooka (czytał Jerzy Stuhr). Następnie wykonaliśmy do niej ilustrację. Zainspirowana pytaniem jednego z uczniów, jak oceniam jego pracę, zaproponowałam dzieciom, żeby mi pomogły. Zabawiły się w ekspertów plastycznych. Zasugerowałam podział prac na trzy główne kategorie: 1, 2 i 3. W trakcie powstały jeszcze kategorie pośrednie: między 1 a 2 oraz między 2 a 3. Zaczęłam od pracy moim zdaniem najbardziej starannej, ciekawej. To był punkt wyjścia do oceny pozostałych wytworów dziecięcej wyobraźni. W razie wątpliwości przykładałam dany rysunek do innych w każdej z kategorii. Komentarze dzieci były bardzo rzeczowe. Nie wiedziały, czyją pracę właśnie oceniają, stąd nie było mowy o bezkrytycznym faworyzowaniu pracy ulubionej koleżanki/kolegi. Oto niektóre rysunki:

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

 

Skomentuj

