Alfabet i zmiękczenia

Przygotowując się do dzisiejszych zajęć nie przypuszczałam, że tak bardzo przypadną one dzieciom do gustu. Zaczęliśmy od wkomponowania liter w dowolną rzecz. Następnie powtórzyliśmy alfabet w sposób, który pozwala przy okazji zrealizować przerwę śródlekcyjną. Prezentuje to ten filmik.

Lwią część naszych zajęć pochłonęło ćwiczenie pokazujące rolę litery i w wyrazach (zmiękczenie i rola sylabotwórcza). Wyszukiwaliśmy wyrazy, w których i pełni podwójną rolę. Ależ było przy tym emocji! 🙂

Następnie pracowaliśmy w grupach. Przygotowałam karty pracy z różnymi zmiękczeniami. Rolą dzieci było wypisanie jak największej liczby wyrazów je zawierających. Pomocą służyły słowniczki ortograficzne. Niby zwykłe i mało porywające zadanie, a jednak dzieci tak bardzo się w nie wciągnęły, że nie chciały go przerywać. 🙂

Zaczęliśmy częściej niż dotychczas zmieniać ustawienie ławek. Skłoniła mnie do tego spora liczba osób z zaleceniem siedzenia blisko nauczyciela i równie liczna grupa osób niskich lub z wadą wzroku. Nie da się posadzić 10 osób w pierwszej ławce. Można natomiast tak ustawić ławki (np. w kształt litery U lub parami prostopadle do tablicy), żeby nauczyciel był blisko każdego. Idealnym rozwiązaniem są pojedyncze ławki, którymi można dowolnie manewrować. No ale cóż, tak krawiec kraje, jak mu materii staje.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s