Upominki na Dzień Babci i Dziadka

Zastanawiałam się dzisiaj, wykonanie jakich upominków dla babć i dziadków mogłabym zaproponować swoim uczniom. Znalazłam ciekawy pomysł na stronie http://www.redtedart.com/paper-plate-heart-sewing-craft/ Zrobiłam go samodzielnie, żeby sprawdzić czasochłonność i stopień trudności. Cóż, wydaje mi się, że praca nad tym projektem w klasie (o bardzo zróżnicowanych umiejętnościach manualnych) trwałaby w nieskończoność (jak ktoś ma czas, to polecam – również na zajęcia wyrównawcze do ćwiczenia małej motoryki). Aczkolwiek mam zamiar zaproponować to chętnym uczniom.

Ciekawy pomysł z wykorzystaniem włóczki i nawierconej płyty CD podsuwa nam http://www.e-joanna.eu/?s=p%C5%82yta+CD – prywatnie żona mojego kuzyna. Osobiście odrzucam takie pomysły z uwagi na to, że najpewniej to ja musiałabym te płyty dzieciom przygotować.

W wersji standardowej wybrałam projekt dużo łatwiejszy do wykonania. To kartka z wyciętym sercem, w miejscu którego wewnątrz (lub od wewnątrz) przyklejamy kawałki włóczki (mogą to być dowolne materiały, np. paski kolorowego papieru – wycięte lub wydarte, kawałek wzorzystego papieru, wzory namalowane pastelami itd.) Mało pracochłonne, a efektowne.

W planach są także medale dla najlepszych babć i dziadków na świecie oraz zakładki do książek.

Za zgodą mojej koleżanki Marty publikuję zrobione przez jej uczniów świeczniki dla Babć i Dziadków. Wykorzystali do tego płyty CD, świeczki typu tee lighty, dowolne elementy ozdobne i klej na gorąco.

Skomentuj

