O psie, który jeździł koleją

Jak zauważył jeden z moich bystrych uczniów, analizowana dziś przez nas lektura doskonale wpisała się w ostatnio omawiane zagadnienia. W piątek rozmawialiśmy bowiem o podróżach Neli – małej reporterki, a dziś o psie-podróżniku.

Z wyprzedzeniem zadałam dzieciom kartę pracy pobraną ze strony www.superkid.pl, w której musiały uporządkować w kolejności alfabetycznej nazwy włoskich miast, a następnie wybrać pięć z nich i zaznaczyć ich położenie na zamieszczonej obok mapie.

Dla odmiany test z lektury był dziś zadaniem do pracy indywidualnej. Aby zapobiec niesamodzielnej pracy, rozdałam dzieciom karty naprzemiennie. Przygotowałam 3 zestawy (okazało się, że to ciut za dużo) – jeden to części mowy oraz zdania pojedyncze i złożone (bo okazało się, że musimy to poćwiczyć), drugi to quiz i uzupełnianka, trzeci to wykreślanka i krzyżówka (pierwszy przygotowałam sama, natomiast drugi i trzeci pobrałam z superkida). Gdybyśmy zrobili te zadania w grupach lub wspólnie, z pewnością poszłoby nam szybciej. Ale nie zawsze to jest najważniejsze.

Następnie dzieci przygotowały prace plastyczne, na których przedstawiły wybraną sytuację z lektury (zeskanuję je w wolnej chwili i załączę jako pokaz slajdów).

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Zawczasu przygotowałam mapę myśli, na której zgromadziłam słownictwo potrzebne do opisu psa. Zgromadziliśmy je ustnie, a mapa wszystko nam uporządkowała. Dzieci indywidualnie tworzyły opis psa Lampo według podanego planu. W wielu przypadkach poszło gładko. Niektórzy otrzymali dwa dni na dokończenie zadania, jako że nie zadaję nic, gdy kończymy późno.

o-psie-mapa-mysliBardzo spodobało mi się to, że jedna z uczennic przyniosła czasopismo poświęcone Włochom, gdzie przecież rozgrywa się akcja naszej lektury. Podzieliła się z nami kilkoma zawartymi w nim ciekawostkami.

20170131_145511

Skomentuj

