Wielkanoc w Bullerbyn

Ostatnie trzy dni przeznaczyliśmy na omówienie lektury „Dzieci z Bullerbyn”. Część uczniów przyznało się, że nie przeczytało książki, a jedynie obejrzało film lub przeczytało streszczenie… Mieli oni największe trudności z wykonaniem przygotowanych przeze mnie zadań. Mam nadzieję, że dzięki tym przykrym przeżyciom więcej się na takie rozwiązanie nie zdecydują.

Przygotowując materiały do zajęć wykorzystałam własne pomysły (Dzieci z Bullerbyn mapa mysli), zasoby www.superkid.pl oraz fanty przywiezione z podróży do Szwecji (m.in. konika Dala). Zorganizowałam również krótką lekcję języka szwedzkiego na podstawie notatek poczynionych podczas wizyty u mieszkających tam kuzynek. Wyjeżdżając za granicę dobrze znać choć kilka podstawowych zwrotów w języku danego kraju. To zwykle urzeka tubylców i okazuje się bardzo przydatne.

Dziś omówiliśmy rozdział „Wielkanoc w Bullerbyn”. Opisane tam tradycje całkowicie różniły się od naszych.

Przygotowaliśmy też cukrowe pisanki według instrukcji na stronie http://www.mamawdomu.pl Wyglądały bardzo efektownie.

Na koniec zajęć dzieci otrzymały symboliczne czekoladowe zajączki oraz świąteczne zakładki. Niniejszym życzę wszystkim Wesołych Świąt! Do zobaczenia po feriach!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s