Owce w sieci

Pod tym samym tytułem co seria kreskówek promujących bezpieczeństwo w sieci odbyło się dziś spotkanie z policją. Jak wiadomo, łatwiej zapobiegać niż leczyć. Trudno więc przecenić wartość profilaktyki. Dobrze jest przećwiczyć z dziećmi (np. za pomocą scenek dramowych) potencjalne sytuacje niebezpieczne, w jakich mogą się znaleźć.

Policjanci przygotowali bardzo elastyczną ofertę szkoleniową, z której mogłam ad hoc wybrać 3 najbardziej interesujące mnie jako wychowawcę odcinki serii „Owce w sieci”. Wziąwszy pod uwagę wiek uczniów i ich aktywność w internecie, wybrałam następujące odcinki: „Dziewięćdziesiąt dziewięć” o różnego rodzaju „łańcuszkach”, „Nie tańcuj z wilkami” o zamieszczaniu w sieci kompromitujących zdjęć i nagrań video oraz „Papla” o ułatwianiu zadania złodziejom poprzez zamieszczanie zdjęć swojego dobytku. Po każdym odcinku odbywała się pogadanka sprawdzająca zrozumienie filmu i poruszonego w nim problemu.

Dzieci były tak bardzo zainteresowane zaproponowaną im tematyką, że kontynuowały pogadankę na kolejnej lekcji. Czuły ogromną potrzebę podzielenia się swoim doświadczeniem i swoimi przeżyciami. Nie było sensu im przerywać, bo i tak nie skupiłyby się na niczym innym. W takich sytuacjach podążam za dziećmi. Według mnie tak właśnie powinno wyglądać nauczanie: jestem przygotowana do rozmowy na każdy/dany temat, ale elastycznie dopasowuję się do potrzeb i zainteresowań dzieci. Jeśli chcą zgłębić jakiś konkretny aspekt, to czemu nie?

Ponadto uwzględniłam propozycję jednego z uczniów, który ostatnio fascynuje się policją. Przyniósł on posiadane fanty związane z tą formacją i przedstawił krótką prezentację.

Jedna z uczennic pochwaliła mi się pracą wykonaną dzięki prezentowi od Zajączka. Pomijając wszystkie inne walory, jest to świetne ćwiczenie wspomagające rozwój małej motoryki.

Praca Tosi
Skomentuj

