Ssaki i ich potomstwo

Wygląda na to, że udało mi się zachęcić uczniów do korzystania z metody uczymy innych. Trzy uczennice fascynujące się zwierzętami zgłosiły mi zawczasu chęć przygotowania prezentacji do dzisiejszego tematu. Zgodnie z moimi sugestiami wybierały głównie ciekawostki. Wykorzystałam te informacje oraz ogólną wiedzę dzieci w szybkim quizie wiedzy. Rozdałam dzieciom kartki, zadawałam pytania, a za poprawne odpowiedzi przyznawałam pieczątki z napisem „Super”. Ponieważ pytania były dość trudne, ustaliliśmy, że za 3 „supery” stawiam 5, za więcej 6. Poziom mobilizacji sięgał zenitu. 🙂

Takie podejście może dawać złudzenie „rozdawnictwa” dobrych ocen, ale przecież nie robię tego codziennie. Raz na jakiś czas działa to pozytywnie na morale i motywację do nauki. Jest to też atrakcyjna dla dzieci forma zajęć i sprawdzania wiedzy. Na jutro przygotowałam bingo z wykorzystaniem środków z jajek-niespodzianek. 🙂

Skomentuj

