Niech żyją wakacje!

I tak oto dotarliśmy do mety. 🙂

Z przyjemnością wręczyłam nagrody ósemce swoich wspaniałych uczniów. Tak naprawdę każdy z naszej klasy zasłużył na nagrodę, bo każdy zrobił postępy – a o to przecież chodzi: żeby się rozwijać i doskonalić.

Dyrekcja oficjalnie ogłosiła, że klasy 3a i 3b zostaną od września połączone w jedną – 4b, a wychowawcą będzie dotychczasowa wychowawczyni klasy 3a, ja natomiast będę uczyć angielskiego. Mimo rozczarowania, myślę sobie, że może ma to głębszy sens. Może za rok lub dwa otrzymam wychowawstwo w klasie, która będzie mnie potrzebować bardziej – tak jak przed dwoma laty potrzebowała mnie moja klasa. Moja misja w niej została ukończona. Razem osiągnęliśmy wiele: poczucie bezpieczeństwa, świetną atmosferę i bardzo dobre wyniki w nauce.

Sympatia, którą darzę swoich podopiecznych, natchnęła mnie do napisania o nich wiersza. Każdy otrzymał pamiątkowy egzemplarz. Przeczytałam go drżącym głosem, z trudem powstrzymując łzy wzruszenia.

Muszę przyznać, że pani dyrektor ma niebywały dar dopasowywania mi klas, w których mam wychowawstwo, pod kątem osobowości. Na pierwszy rzut oka jest to zwykle nie lada wyzwanie. Sprzątaczką nie jestem, ale porządek zaprowadzić umiem. 🙂 I potem jest tak wspaniale, że aż żal kończyć wspólną pracę. Nie da się uzyskać dobrych wyników bez zbudowania więzi, bez sympatii, empatii i wielkiego serca. To bardzo spala, ale efekt jest tego wart.

Dziękuję swoim uczniom za to, że praca z nimi była prawdziwą przyjemnością; rodzicom – za zaufanie i wsparcie, bez których trudno byłoby osiągnąć sukces.

Życzę Wam udanych i bezpiecznych wakacji. Do zobaczenia we wrześniu! 🙂

Skomentuj

